glasbila













 
 
 


Dr. Mira Omerzel-Mirit (1956) je univ. dipl. etnologinja in doktorica muzikološke znanosti, ki se je poleg etnomuzikološkega terenskega raziskovanja in odkrivanja zgodovinskega razvoja slovenskih ljudskih glasbil in zvočil lotila tudi razkrivanja zvočne podobe glasbil in
arhivskih rekonstrukcij glasbenega izročila. Umetniške interpretacije ansambla temeljijo na njenem etnomuzikološkem terenskem in arhivskem raziskovalnem delu. Od leta 1982, ko je prenehala s poučevanjem klasične kitare, deluje kot potujoča pedagoginja in svobodna ustvarjalka v kulturi - umetnica ter zasebna raziskovalka. S pisanjem strokovnih etnomuzikoloških razprav (o predklasičnih ljudskih glasbilih, še posebej o opreklju, cimbalah, citrah, trstenkah, lajnah, prazgodovinskih koščenih in kamnitih zvočilih in glasbilih, o filozofiji prvega zvoka, zvočni identiteti slovenskih pokrajin in pričetkih slovenske in svetovne glasbene zgodovine...), z etnološkimi knjigami ("Konji naše pravljice"), s predavanji, seminarji, delavnicami in ansambelskimi predstavitvami glasbenega izročila po svojstvenem koncertnem vzorcu revitalizacije s strokovnimi komentarji, s sodelavci dopolnjuje etnomuzikološko védenje o slovenski in svetovni kulturni dediščini in identiteti. Poleg odkrivanja ljudskih glasbil in glasovnih tehnik ljudskega prepevanja minulih stoletij je njena pozornost usmerjena tudi v raziskovanje in zbiranje glasbil starega in srednjega veka ter glasbil različnih ljudstev sveta. Več kot četrt stoletja sta z Matijem Terlepom, ki je v ansamblu deloval dobrih 20 let (do leta 2000) kot pevec in inštrumentalist (godec na raznovrstne piščali), zbirala ljudska glasbila sveta (v zbirki jih je preko  200) ter jih predstavljala na koncertnih odrih. V doktorski dizertaciji "o predklasičnih" ljudskih glasbilih slovenskega etničnega ozemlja od paleolitika do danes je združila več kot četrt stoletja dolgo etnomuzikološko terensko in arhivsko raziskovalno delo o ljudskih glasbilih sveta.

Njena najnovejša snovanja so namenjena raziskovanju vpliva zvoka in glasbenega izročila na človeka in njegovo zavest (delavnice Transcendenca zavesti in zvoka) in raziskovanju oblikotvornosti zvoka, glasu in glasbil ter zakaj tako v glasbenem izročilu sveta. Od leta 2000 vodi šolo za duhovni samorazvoj in duhovno samo-zdravljenje z zvokom (fizičnim, notranjim in transcendentalnim) – Veduna.
V okviru šole pripravlja tečaje, delavnice, predavanja … in z njimi
se strne krog in povezava duhovnih modrosti izročil sveta – tudi zvočnega.


 
 
Dr. Mira Omerzel-Mirit
(foto: Studio Potrč)